Fransa Parlamentosu’nun ikinci kanadını oluşturan Senato, influencerların toplumsal medyadaki ticari faaliyetlerinin denetlenmesini öngören yasa tasarısını kabul etti. Senatörler, dün influencerların toplumsal medya platformlarında ticari faaliyetlerine kontrol getiren yasa tasarısını görüştü.
AA’nın aktardığına nazaran, ticaretle uğraşan toplumsal medya fenomenlerinin faaliyetlerine hukuksal tanımlama getiren yasa tasarısı, Senato’da oy birliğiyle kabul edildi. Tasarı, mecliste ikinci kere görüşülecek.
30 Mart’ta parlamentonun başka kanadını oluşturan Ulusal Meclis, influencerların faaliyetlerini denetlemeye yönelik tasarıyı oy birliğiyle kabul etmişti. Tasarı, influencerlara alkol ve estetik operasyonu reklamı yapma yasağı getiriyor. Fransa’daki influencer sayısı 150 bin olarak iddia ediliyor. (DIŞ HABERLER)